måndag 12 september 2022

Okej, jag är beredd...



Det smärtar att vakna upp i ett rasistiskt land. Jag skäms över hur folk väljer att lyfta fram hat, misstänksamhet och hur man förnekar allt som visar på motsatsen. Jag känner sorg över att folk inte fattar vad de ställt till med.

Nu är det verklighet, det är lika bra att inse det: Nu ska Kristersson, Åkesson. Pehrsson och Busch troligen styra vårt land. Måste man nu inskaffa järnrör så man kan försvara sig…?

Okej, jag är beredd på fyra år utan anständighet, ödmjukhet eller inlevelse… Fyra år av hat, påhopp och lögner. Nu blir det rumsrent att invandrare, som en gång tvingats fly från allt, utpekas som roten till allt ont...

Vi tvingas se hur kärnkraften byggs ut. Tack och lov slipper jag se hur våra barnbarnsbarn under flera tusen år får ta hand om våra radioaktiva sopor.

Nu kommer den fria kulturen bit för bit att motarbetas och på sikt troligen strypas helt. Det kommer att vara mycket lågt till tak i vårt land när det styrs av rasister och egoister.

Nu blir de sista skogarna kapade och ersatta av ännu fler ogenomträngliga granplantager.

Nu kommer man att trakassera ofrivilligt arbetslösa och kalla dem lata. Nu får vi åter uppleva hur man förföljer sjuka och tror att de blir friskare om de blir riktigt fattiga.

Nu tvingas vi att se på när vår gemensamma egendom säljs ut till några få riktigt rika typer… Inget annat än ren stöld…! Det blir ännu fler vinster i privata skolor, skattepengar som går direkt in i ägarnas fickor. Vi kommer fortsätta exportera vapen till länder som startar krig.

Vi fär se höjda bidrag till de rikaste... Javisst ja, då heter det ju avdrag... Klyftorna kommer att öka ännu snabbare. De rika blir ännu rikare och de fattiga så utsatta att de inte ens kan få hyra en bostad. Det svartnar för ögonen när jag inser hur snabbt man kan rasera det vi under lång tid gemensamt kämpat för och tålmodigt byggt upp….

Jag fattar inte att så många valt parti i ren protest utan att inse vad de därmed förstärker... Jag tror inte på hat…! Jag tror inte på vedergällning…! Jag vägrar att tro att människor inte har lika värde... Jag är övertygad om att ju mer vi skapar ett ”vi” och ett ”dom”, desto större problem får vi... Det känns som om någon lagt en heltäckningsmatta över tillvaron...

Men, jag är beredd... Men tro inte att ni får min sympati, inte ens det minsta uns av respekt...

Jag kommer att skaka på huvudet, spotta i rännstenen och fortsätta att vägra tro att folk är så hjärtlösa, giriga och egoistiska som den politik de faktiskt har röstat fram.

Var det verkligen så här ni ville ha det...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar