onsdag 8 mars 2023

Nästan två timmar underbar konsert

Idag bjuder jag på en helt underbar konsert från 1987 med Jackson Browne och David Lindley, inspelad i Santa Cruz och via radiosändning har den hamnat på bootleg och sprids nu på nätet. En av mina absoluta favorit-konserter och jag hade gärna varit där. Här finns så mycket känsla, närvaro och humor att jag smälter helt.



Här finns så många av mina favoritsånger och flera mindre kända låtar, samt några ovanliga därtill. Ry Cooders / John Hiatts "Across The Borderline" är helt bedårande bra.

Låtlistan ser ut så här:
1. Take It Easy (tonas in)
2. Our Lady Of The Well
3. Across The Borderline
4. Linda Paloma
5. For Everyman
6. Cocaine
7. Tiki Torches At Twilight
8. Pretty Girl Rules The World
9. Call It A Loan
10. Quarter Of A Man
11. How Long
12. For A Dancer
13. Crow On The Cradle
14. Instrumental
15. The Times You’ve Come (med Bonnie Raitt)
16. Sit Down Servant
17. Before The Deluge

Njut och förundras av hur magiskt samspel mellan två vänner kan vara.

PS: Vilken härlig bild, proppfylld av spontan glädje...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar