lördag 29 december 2018

Bäst 2018 nr 4 - Caroline Wickberg

Caroline Wickberg - "I'm Not Mad" EP, 2018

Tidigt på året kom den här EP:n med Caroline Wickberg och jag skrev då så här:

Ett par trummor bankar igång första låten "December", in kommer distinkta basgångar som leder oss in i mystiken, rakt in bland mörker och tungsinta suggestiva toner. Caroline Wickbergs röst kommer sen in och fyller på med mer melankoli, uppblandad med skör ömhet. Det är mörkt, men intensiteten framkallar lite ljus och jag lyssnar andmäktigt och kan inte slita mig...
...
När de fem låtarna är slut efter drygt 23 minuter sitter jag helt tyst och undrar vad det var för krafter som drog iväg med mig...


Här kan du läsa hela recensionen:
Mystiskt och omtumlande med Caroline Wickberg.

Här kan du se och höra Carolines framträdande och intervju på P4 Göteborg:
Caroline Wickberg live i P4 Göteborg.

Här kan du lyssna på Spotify:


Tilde Hjelm på Popmani.se skrev i sin recension så här:
"Caroline Wickbergs musik balanserar tryggt genom mörka ödsliga stigar som sluter upp till en stor äng där man landar och ser tillbaka med mod i blicken.
Med stråk, bärande stämmor och otroligt vackra, vilande låtar får Caroline Wickberg mig att undra hur det överhuvudtaget är möjligt att skriva så bra musik".


Stora ord, men det är bara att hålla med... Nu gäller det bara att fler som lyssnar också skall upptäcka Caroline Wickberg...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar