söndag 16 december 2018

Dag 16 - Underverk och en liten julklapp...!



Igår var det fyra år sedan Christine Hellqvist släppte sin senaste skiva "Underverk". Den är lika aktuell idag och lika angelägen.

Christines musik är en källa att återvända till, gång efter gång... Behöver jag lyssna på något ansvarsfullt, men ändå fyllas av positiv energi och tilltro till våra mänskliga möjligheter att ta itu med det vi ställt till med, ja, då plockar jag fram Christines musik. Det får alltid samma effekt!

Hon skriver också både blogg och böcker. Även där sprider hon kloka tankar att inspireras av. I april 2011 skrev jag så här om hennes bok "Om kärleken till livet på en vidunderlig planet":

Christine Hellqvists bok "Om kärleken till livet på en vidunderlig planet" innehåller så mycket tänkvärt och så många kloka ord att den räcker länge. Trots att Christine skriver mycket om "tunga" ämnen som hur vi lever, hur vi förstör miljön, om kärlek och förståelse människor emellan, om kreativitet, och om vi verkligen behöver denna ständiga tillväxt, så ger hennes ord så mycket hopp och tillit att jag blir stärkt i min övertygelse att vi människor kan vända utvecklingen till något bättre.
Vi kan och vi måste!


Boken är nu slutsåld, men du kan ladda ner den gratis i pdf-format från hennes hemsida:
Ladda ner här: Om kärleken till livet på en vidunderlig planet !

Det får bli min julklapp till er alla där ute. Läs och låt dig påverkas... Jag har mycket svårt att tro att du därefter kan undvika att ta ditt ansvar...! Tillsammans kan vi styra åt rätt håll...!
Vi kan och vi måste...!



1 kommentar:

  1. Kära du, jag böjer mitt huvud i tacksamhet över dina ord! Och tänker bli en flitig läsare och lyssnare av din blogg under nästa år, det är ett löfte!

    SvaraRadera