torsdag 13 augusti 2020

Hard To Believe

Egentligen förvånar ju ingenting längre, men jag kan fortfarande inte begripa girighetens fula tryne när den uppenbarar sig och visar sin allra sämsta sida. När omdöme och lite ödmjukhet är totalt frånvarande. När behovet att hämnas gör att någon tappar allt sans och vett och ger sig på den natur som gjort honom rik och gett honom makt.

Det är i såna stunder som det är lätt att tappa tron på mänskligheten och sluta tro på någon bättring... Det är i såna stunder som det är tur att det finns låtar som "Hard To Believe" med Pelle Ekerstam (som också kallar sig "A Beautiful Friend").

Jag hörde låten för första gången på konserten i söndags på Mary's Café, då Pelle Ekerstam spelade gitarr i Lisa Miskovskys band och själv fick sjunga en egen sång. En sång som gick rakt in i hjärtat. Då anade jag inte att jag snart skulle behöva den...


Don't you ever find it hard to believe
That we've got what it takes to make a change
Or is it only me
Don't you ever find it hard to believe
We learn from our mistakes
We brought our world down to it's knees
- Pelle Ekerstam


Kan det fortfarande skrivas sådana sånger, ja, då kanske det finns hopp ändå...?


2 kommentarer:

  1. Vilken fin låt. Hade aldrig hört talas om Ekerstam, tack för tips!

    Samma titel har en av mina favoritlåtar med en favoritartist:
    https://www.youtube.com/watch?v=GStuCkRREjE
    Man får stå ut med litet intervju i början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god, Håkan! Och tack för ditt tips!

      Radera