torsdag 6 augusti 2020

Fri...!

Egentligen gick jag i pension för nästan två månader sen. Men jag hade två halva arbetsdagar kvar att utföra: Instruera min efterträdare, plocka ihop det sista och lämna in nycklarna. Nu är allt det gjort och det känns lite konstigt, men nu är jag fri, oerhört fri...!

Nya utmaningar och nya möjligheter väntar... Nu är det upp till mig att ta hand om varje dag som en gåva och fylla dagarna med det som för mig känns meningsfullt och inspirerande. Jag måste säga att det känns fint...!



Trots typisk åttiotalsproduktion med klatschigt eko på trummorna, så går det inte att förneka vilken begåvad och dynamisk sångerska Monica Törnell var då, 1984. Hon gjorde comeback 2017 efter 28 år utanför rampljuset. "Understanding Eye" är inte alls dålig, men Monikas röst har tyvärr bleknat, mörknat och har inte längre den där tveklösa attityden. Men, trots allt, ett modigt och ärligt försök att visa att det fortfarande finns inspiration...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar