tisdag 25 augusti 2020

Gröna fingrar...?


Jag har ganska många krukväxter, men man kan väl knappast påstå att jag skulle ha "gröna fingrar". Mina växter får sköta sig själva. Min insats har hittills varit att vattna dom. Rikligt... "Du dränker ju dem..." brukar min vän säga.

Nu har hon hjälpt mig att ömsint plantera om dem, allihopa. 93 krukväxter, stora och små, har fått ny jord och en ny chans att blomstra.

Nu är det upp till mig att inte vattna ihjäl dem. Den här gången ska det bli annorlunda...!



Gallagher & Lyle gjorde fyra skivor som jag fullkomligt dyrkade under min gymnasietid. Raderna "Stepping out of school... An educated fool" satt som smör i solsken för en skoltrött ung man. Givetvis förstod inte mina vänner nånting. Det var ju i slutet på 70-talet och det kärva klimat som skulle råda under 80-talet för alla musikskapare som inte ville följa trenderna, hade redan börjat göra musikutbudet smalare och bolagsstyrt.

Benny Gallagher & Graham Lyle klev in och rensade upp bland jolmigheten och de visade med tydlighet att musik kunde glänsa även i det lilla formatet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar