fredag 2 augusti 2019

10 år med bloggen...!


Tio år... Det känns väldigt länge sedan jag började skriva på bloggen, men ändå... Det är motsägelsefullt, men likväl uppenbart: Tiden har gått så oerhört fort...!

Ärligt talat visste jag nog inte vad jag ställde till med när jag söndagen den 2 augusti 2009 publicerade mitt första inlägg om The Byrds och vad "Mr. Tambourine Man" har betytt för mig.
Jag började mest skriva för att det var kul och tänkte att jag på så sätt skulle minnas lite bättre vad jag lyssnade på för tillfället...



Hade någon då sagt att jag 10 år senare, och efter 1237 inlägg, skulle ha haft nästan 125 000 besökare, varav drygt 21 000 det senaste året, då hade jag nog skrattat... Jag kunde aldrig för mitt liv tro på en sådan utveckling. Jag tänkte inte ens i de banorna... Helt otroligt...!!

Men, om jag tänker efter, har det hänt väldigt mycket dessa 10 år. Båda mina söner har lämnat barndomshemmet och blivit vettiga vuxna. Jag har bytt arbetsuppgifter och fuskat några år som skolbibliotekarie. Jag har lagt om min livsfilosofi och lärt mig att lyssna på kroppens signaler. Jag har kämpat med min sjukdom och mot alla odds faktiskt blivit bättre sen jag började med yoga. Jag har fått många nya, riktigt fina, vänner. Jag har fått uppleva otroligt många härliga möten. Fortfarande blir jag lycklig när jag upptäcker något nytt. Jag försöker vara nyfiken och öppen för nya impulser. Jag har valt att försöka se möjligheter och inte begränsningar. Jag har kastat mig handlöst ut när jag varit övertygad om att jag måste det. Jag har kämpat hårt och försökt rädda den lokala miljön. Jag har överlevt flera krossade hjärtan. Jag har utvecklat min kreativa, skapande sida. Ett nytt uttryckssätt med kombinerade bilder och texter har vuxit fram. Till och med en sång har jag varit med och skrivit. Jag har slutat att oroa mig. Jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle våga. Jag vill nog påstå att jag blivit en bättre människa både mot mig själv och mot andra. Men ingen blir någonsin fullärd, så jag har mycket kvar att lära...



Och hela tiden har jag skrivit och försökt lyfta fram musik som betyder något för mig. Jag är fortfarande helt ointresserad av att skriva ner och klanka på musik jag inte gillar lika mycket. Det är mycket trevligare och utvecklande att försöka sprida mindre känd kultur till några fler....!

Att jag tidigt deklarerade att bloggen inte skulle bli en offentlig dagbok... Jo, där har jag nog misslyckats...! Men jag försöker att hålla det lite vagt...

I en värld som blir allt svårare att förstå, så finns det så fantastiskt många som skapar och vill dela med sig. Inte så illa...! Trots allt...!



Jag kommer den närmaste tiden fira 10-års-jubileet genom att se tillbaka på lite olika sätt.
Idag var det lite om starten och några reflektioner kring utvecklingen fram till idag.

Tack alla ni som läser...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar