söndag 4 augusti 2019

10 år - Glädjen att finna ny musik...!

Varje gång jag hittar något nytt som berör mig långt där inne - då känner jag en tacksamhet att just jag råkade vara där just då... För liksom vanliga personliga möten ofta blir till av en slump, så är det nog även med musik som korsar ens väg...!

Här är några upptäckter som förgyllt och fortfarande förgyller min tillvaro: Artister som i det stora fortfarande är tämligen okända, men förtjänar all kärlek i världen:

Broken Fences: Stämningsfullt med Morgan Erina och Guy Russo. Två akustiska gitarrer och två röster som passade varandra så ypperligt att de smälte samman.



Catherine MacLellan: Melankolisk musik av en sällsynt styrka och kvalitet. En slags spröd kraft av innerlighet och sårbarhet...



Dawes - Inte så okända nu längre, men Taylor Goldsmith och de andra i bandet borde vara världskändisar efter 10 års flitigt spelande och så många utmärkta skivor.



The Pines - En slags melankolisk harmoni som vävs samman till en känsla av att vandra omkring i symbios med naturen, med människorna, med universum...



Ad Vanderveen - Holländsk gitarrist och singer/songwriter som är bättre än de flesta...



Paper Aeroplanes - Charmigt och äkta med något att säga...



Great Lake Swimmers, Whitehorse, Sinead Lohan, Tracey Browne, Jim & Sam, Scott Merritt,
Ken Dunn, Lewis & Leigh, Amelia Curran... Listan skulle kunna göras hur lång som helst...

Utforska vidare du med...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar