söndag 3 mars 2019

Mer Magnus Lindberg - Resan når sitt slut



Dagarna går och jag lyssnar oavbrutet på Magnus Lindberg. "Resan når sitt slut" är i och för sig skriven av Caj Karlsson, men känns verkligen som en Magnus-låt till 100 procent.
(Från albumet "Jag är inte ensam", inspelad på Big Ben i Stockholm).

Jag har samlat ihop lite mer om, av och med Magnus:

Mycket läsvärd hyllning av Håkan Steen i AB:
Hans hjärta bultar vidare på skivorna.

Magnus och Basse Wickman gästade P4 Jönköping 2010 för samtal och lite live-musik i studion:
Magnus och Basse P4 Jönköping.

Håkan Lahger träffade Magnus 2009 och skrev detta:
Magnus Lindberg - Ett eget liv.

1 timmes porträtt om Magnus Lindberg från SvT 2005:



Avslutar med "Vem" från "Skörd"-skivan. Tänkvärda ord att ta till sig och begrunda:



Vem är han som gömmer alla tankar i en vrå
Hur ska någon finna nåt som inte går att nå
Och jag försöker hålla alla trådar i en hand
Jag vet att det är svårt men jag gör så gott jag kan
För år bara försvinner, ingen vet vad jag har kvar
Och den tid som jag har fått är det jag har
- Magnus Lindberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar