måndag 7 augusti 2023

Nytt med Tina Stenberg

Det är snart 8 år sedan Tina Stenberg gav ut sitt oerhört fina album "Mitt I Livet", en skiva jag regelbundet återvänder till. Tinas röst har en ärlig innerlighet och den träffar mig alltid rakt i hjärtat.

Skivan innehöll därtill flera riktigt suveräna låtar: "Vila I Min Famn" och "Ofrivilligt Fri" borde vara mycket mer kända och det är svårt att tro att de inte skulle påverka varenda lyssnare... Jag skulle nog kunna nämna varenda spår på den utgåvan...



Nu har Tina spelat in en ny singel, "I Loved Her First (Mother's Version)". Det är väl i och för sig ganska kommersiellt, men när det känns så här äkta, kunde jag inte bry mig mindre om det... Det är helt enkelt så bra att det är omöjligt att ha några invändningar...



Samtidigt har Tina också gett ut "Sing With Me", en duett med sin man, Anders Vidhav. Skulle kunna återupprepa det jag nyss skrev. Riktigt bra det med.

Ta sen och gör dig själv en tjänst: Lyssna på hela "Mitt I Livet": Du kommer inte att ångra dig!



Det är faktiskt oförskämt att en så fantastisk sång bara kan ha ett enda gillande... Dags att åtgärda...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar