onsdag 23 augusti 2023

Hemma igen...

Hemma igen efter en härlig resa med äldsta sonen: Via Kalmar, Hamburg och Bryssel till London med tåg. Efter en knapp vecka där: Hem via Liverpool och Manchester med flyg.

Tyvärr blev det en missräkning på slutet, då jag halkade och slog i knäet illa på flygplatsen. Tack och lov inget brutet, men helvetes ont och svullet....

Vi hann med fyra konserter, som jag, när jag orkar, kommer att recensera lite utförligare:

1. Billy Strings med band i Hamburg: Höghastighets-bluegrass med hårdrocks-approach...


2. Låtskrivarcirkel på Half Moon i Putney med fyra unga låtskrivare. Vic Allen imponerade.


3. Iain Matthews på lilla Green Note: Efter att i mer än 50 år ha lyssnat på Iain fick jag äntligen se, höra och möta honom. Han spelade bland annat den här:


4. Sarah Jarosz Band i Manchester: Kan vara den bästa konsert jag upplevt...!


Mer kommer så snart som jag hinner och orkar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar