lördag 23 maj 2020

Kramar...

Kramar är väl om inte förbjudna så åtminstone inte att rekommendera just nu .. . Detta är ju tveklöst väldigt jobbigt och om det är så det ska bli i framtiden, då kommer det inte att bli någon ljus framtid att se fram emot.

Jo. jag vet varför.... Jag vet...! Men det är så naturligt och så energigivande, så obeskrivligt viktigt. Jag menar att vi människor behöver komma närmare varandra och jag tror att positiv beröring är ett absolut måste om vi ska lyckas nå den målsättningen...

Så OK då... Människor i periferin får jag väl undvika att krama ett tag till, men de som är nära mig... Jo, det är nog så att jag blivit ännu mer kramig de senaste månaderna.



Thea Gilmore beskriver så talande de hårfina skillnaderna mellan att vara påfrestande och att vara underbart nära. Jag vet att hon i sin nya livssituation behöver många ordentliga kramar. Hon skulle definitivt få en av mig...!

Här är en gullvive-kram till er alla och speciellt till min mamma, som skulle blivit 97 igår, och till min äldsta son som blir 32 år idag. Lika gammal som jag var då han föddes...



1 kommentar:

  1. Kram! Tänkvärt! Övertygad om att det kommer en annan tid.

    SvaraRadera