tisdag 21 oktober 2014

Vad skulle ge beständig lycka?


Härom dagen fick jag frågan:
- Finns det något som skulle göra dig bestående lycklig? Alltså inte en enstaka händelse, utan något som skulle göra skillnad i ditt liv under lång tid?

Tror jag svarade att jag är ganska lycklig, men att det jag skulle önska var att jag oftare bara skulle öppna alla sinnen och ta in det som finns omkring mig: Den friska luften en höstmorgon, se naturens skiftningar, känna en tillfredsställelse i att bara vara, här och nu...

Jo, jag är nog ganska lycklig... Jag har vänner som blir glada när dom ser mig... Jag mår bra av att bry mig om andra... Jag har naturen utanför fönstret... Jag har musiken, jag har orden... Vad skulle jag göra utan dessa två?

Så det enda jag mer kan komma på är nog att bråka mindre med mig själv, att inte fokusera fel och hoppa i galen tunna alltför ofta...

Och så förstås: Ge mig tid...! Mer och mer blir jag övertygad om att tid är det värdefullaste vi har...!!

Det måste förstås bli "Give Me Time" med Dawes som får illustrera denna gång:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar