lördag 29 januari 2022

Running out of time...

Mitt ibland allt elände:
- Några dumskallar som tror man kan slutförvara resterna äv bränslet från våra kärnkraftverk i 100 000 år... På vilket språk ska man skriva varningstexten...?
- Corona ger sig inte och sprider sig igen... Ska det bli en ny vår utan levande musik och utan fotbollspublik...?
- En del lägger all sin energi på att motarbeta vaccineringarna... Hittade de inget mer angeläget att jobba för...?
- Trots vinst i Mark- och miljööverdomstolen undrar jag vad som nu ska hända med gifterna i marken utanför byn...

Just då, när tvivlet börjar omsluta mitt sinne, når en ny låt mitt öra: Darden Smith sjunger om tiden som ebbar ut. Den träffar mig som en projektil...!



Ta vara på varje minut.. Ingenting nytt egentligen... Jag vet det ju... Men ändå...!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar