onsdag 1 december 2021

Adventskalender - "Kärlek"

En av de finaste kärlekssånger jag vet... del 3:



Tanken är att fortsätta visa några av de finaste kärleksskildringar jag hört, positiva låtar med drömmar, visioner och med en realistisk jordnära attityd. Detta medför att jag enbart fokuserar på positiva skapelser... Det blir således ingen "Will To Love" med Neil Young, ingen "Pale Fire" med Michael Dinner, eller inte ens någon "Sky Blue And Black" med Jackson Browne.

Nu är det ju faktiskt så att kärleken, liksom livet, inte enbart är svart eller vit, utan oftast ett okontrollerat pendlande mellan dessa ytterligheter. Men, här är några av mina favoriter som till största delen är positiva och glädjefyllda, fulla av förundran för det stora i tillvaron...

Del 3: Bravado Bravado - "Kärlek"

Anders F Rönnblom hade ett kort tag sin grupp Bravado Bravado och deras två skivor från 1989 och 1990 är fortfarande ruskigt bra. Stor lyrik med en ovanlig förmåga att sätta allt precis mitt i prick...


Är hon inte fin?
Är hon inte vacker?
När hon bygger upp slott av dom enklaste baracker...
Är det inte kärlek?
Sann, sann kärlek...
- Anders F Rönnblom


Tidigare delar:
Del 2: Jimmy Ibbotson - "Train in the Canyon"
Del 1: Wendy Webb - "In The Night"

Fram till jul så kommer det en positiv kärlekssång varje dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar