tisdag 2 november 2021

Jimmy Ibbotson - "Train In The Canyon"

En av de finaste kärlekssånger jag vet...

Del 2: Tanken var att visa några av de finaste kärleksskildringar jag hört, positiva låtar med drömmar, visioner och med en realistisk jordnära attityd. Jag skriver ner de jag kommer på, listan växer, och snart har jag mer än 50 låtar utan att ha letat speciellt noga...

Så, jag tar några få nu och återkommer i december med några av de andra som en slags adventskalender...



Jimmy Ibbotson har skrivit flera unikt starka kärlekssånger. "Train in the Canyon" får mig att nästan kunna ta på känslan och förflyttar mig till denna harmoniska plats där han vaknar och förundras stort av det lilla i tillvaron...

We lived in the light of our love
and ignored what we lacked

- Jimmy Ibbotson

Det borde ju vara så enkelt och naturligt, men det är väl det som det inte riktigt är...

1 kommentar:

  1. Tack för att du fick mig att upptäcka den låten. Otroligt att jag hade missat den under alla dessa år.
    Återigen en sån låt som målar upp en kristallklar bild i huvudet medan den spelas upp.
    Och raderna "We lived in the light of our love
    and ignored what we lacked" har ringt i mitt huvud under de senaste veckorna.
    Tack, Tom.

    SvaraRadera