måndag 2 augusti 2021

Bloggen 12 år



Idag fyller bloggen 12 år och för första gången på dessa 12 år så har antalet läsare inte ökat. Det gångna året har cirka 20105 besök noterats. Det är 1674 per månad och i snitt 55 besök varje dag. Men jag är nöjd ändå.

Året innan hade jag 21540 besökare. Det rekordet får gärna stå fast. Jag som inte tror på, och inser det omöjliga med, ständig tillväxt, får väl konstatera att jag hamnat på en ganska lagom nivå. Många läser och det är det viktiga, inte att det ständigt ökar...

Fortfarande skapas spännande ny musik och vem vet vilka vägar vi kan ta när pandemin lugnat ner sig... Murray McLauchlan har nyligen släppt en skiva med nyskrivet material, den första på tio år. En lågmäld och eftertänksam skapelse som verkligen visar att även gamlingar (han är nu 73 år) kan göra mycket angelägen musik.


What is it that we really need?
Is it bright and shiny stuff?
Is it all about the money?
Don't we ever have enough?
- Murray McLauchlan


Jag kommer garanterat återkomma med mer om Murray McLauchlan's "Hourglass".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar