söndag 15 augusti 2021

Låt mig va...!



Jag har den senaste tiden spenderat mycket tid med att prata i telefon, nej förresten, vänta i telefon... Nu för tiden skulle man ju hinna med en fika innan man passerat mängder av hinder:
- Vill jag ha allt på engelska...?
- Vilken avdelning av dessa fem tror jag att jag vill prata med...?
- Vet du att du inte behöver ringa...? Du hittar allt på vår hemsida...
- Visa att du är du via bank-id eller personummer...
- Vill du svara på några frågor efteråt...?
- Du blir inspelad i utbildningssyfte, vill du inte det...?

Sen väntar man och får i bästa fall veta att kötiden är 23 minuter. När man väl kommit fram är personen på lunch och återkommer på eftermiddagen...! Detta är verkligen telefonterror...!

För tre år sedan hörde jag den lokala gruppen Råttkungen och då körde de låten "Låt mig va!". Den skulle man vilja spela upp så fort man fastnar i sådan där telefonterror...!

Nu finns "Låt mig va!" med på gruppens nya skiva med det lämpiga namnet "Tre år senare".

"Råttkungen består av Marcus Bidebo, Jens Tejland och Gustaf Nyman Björklund. Den nya skivan innehåller 12 låtar med fyndiga texter med skarp iakttagelseförmåga och mycket varierade arrangemang. Man blir glad och pigg trots mycket frustration i texternas budskap.

Det hela känns lite som nutidens progg, skulle man kanske kunna säga. Andra mycket bra och snitsiga låtar är "Karantän", "Ingen Kan" och "Nyårsblues".



Men det är mycket hög kvalitet rätt igenom. Imponerande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar