fredag 31 juli 2020

Nytt 8: Heikki Kiviaho

För många år sedan jobbade Heikki Kiviaho på min skola som elevassistent och jag var hans handledare. Även hans bror Hannu hade tidigare samma tjänst.

Heikki följde snart med brorsan till Stockholm och har bl.a. varit med i banden "Ingo & Floyd" och "Sator", kompat Thåström och Lisa Miskovsky, samt producerat självaste Kent. Sedan flera år bor han åter i Eskilstuna.

Nu har han spelat in vad jag tror är hans solo-debut, som Heikki Kiviaho & The Tigers, med en egen låt kallad "Stay":



Jag kan bara konstatera att jag gillar det jag hör. Soundet känns fräscht som en vårvind och Heikki sunger riktigt bra. Läckra gitarrer dekorerar ljudbilden.

Jag gillar också de svartvita fotografierna på videon han satt ihop.

Snyggt jobbat, Heikki...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar