fredag 1 december 2017

Neil Young - "Hitchhiker"

December igen och jag begriper inte vart tiden tar vägen... Men, eftersom det är så många skivor jag borde skrivit om så tar jag och ägnar december åt kortare recensioner, en varje dag... Fast jag lovar inget...

Eftersom Neil Young idag släpper sina "Neil Young Archives" och en ny skiva "The Visitor", och därtill gör en spelning som streamas natten till lördag, bl. a. på Facebook, så får han inleda:



"Hitchhiker" spelades in för länge sedan och de flesta låtar har släppts i andra versioner på andra skivor genom åren. Men detta är så enastående briljant som nästan bara Neil Young kan vara: Melodier som sticker ut, texter som har något att säga och så denna spretiga känsla som överträffar det mesta...

Jag tackar för att detta till slut släpptes i sin ursprungliga form och bugar för en av Neils allra bästa skivor...!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar