onsdag 27 december 2017

Årets bästa låt: "Die Alone"

Det finns några låtar som sticker ut och som jag direkt kommer att tänka på när jag börjar fundera på vilka som är årets bästa låtar...

Wendy Webb - "In the Night"
Hope in High Water - "When Sorrow Calls"
Bryde - "Back To Believing"
Jim & Sam – "The Great Escape"
Kellys Lot – "Sleep"
Loretta Hagen "This World Of Ours"

Men det är helt klart vilken låt som är i en klass för sig och som jag har blivit mest berörd av:



Det finns flera olika versioner, studioinspelningen är mycket bra, men två live-upptagningar är helt magiska... Det är bara att ta in och känna... Blir du inte berörd har du antingen ett hjärta av sten eller så så ska jag sluta lyssna på musik och börja odla tomater i stället...

Kanske versionen jag hade på bloggen i oktober till och med är ännu bättre:



Starkt, känsligt, dynamiskt, frapperande intensivt, som en kniv rakt i hjärtat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar