söndag 2 juli 2023

Tidiga morgnar...

Jag håller just nu på med några olika projekt:
- Jag målar södersidan på huset. På med Falu rödfärg och de vita knutarna får ny fräsch lyster.
- Jag inreder snickarverkstaden i källaren. Äntligen ska det bli ordning på alla skruvar och alla verktyg.
- Jag försöker göra mig av med lite bråte som jag aldrig kommer att behöva eller få tid att ta i tu med. Barnens gamla fina spjälsäng har fått ett nytt hem. Den unga barnfamiljen körde ända från Stockholm och hyrde släp för att kunna hämta den. Så roligt att någon ny får glädja sig åt den fina sängen och att man i dessa slit och släng tider slipper kasta den på tippen. Priset? De fick den för 150 kronor, ett fynd...

Det har alltså varit tidiga morgnar för att kunna gå ut och måla innan det blivit för soligt, både för färgen och för mig.

Catherine MacLellan sjunger om en tidig morgon och hittar så talande känslan.

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar