torsdag 11 november 2021

Fjäderlätt...

Jag inser att jag har det väldigt bra och jag känner att jag varje dag förgyller tillvaron med så mycket som inspirerar och fascinerar mig.

Ändå tänker jag ofta på döden och hur vi alla ska lämna allt det här och fortsätta ut i tomma intet. Fast egentligen tänker jag väl då lika mycket på livet. Allt hänger liksom ihop...



När Ewan MacColl var gammal och långvarigt sjuklig skrev han "The Joy of Living", en oerhört vacker och kraftfull hyllning till levandet och allt det livet ger.

Luka Bloom tolkade den lågmält, men övertygande, flera år senare. Om den handlar mest om att dö eller om att leva vet jag inte längre. Allt hänger ju som sagt ihop. Och levandet fascinerar mig fortfarande något oerhört...!



Each of you bears inside of you the gift of love
May it bring you light and warmth and the pleasure of giving
Eagerly savour each new day and the taste of its mouth
Never lose sight of the thrill and the joy of living
- Ewan MacColl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar