måndag 31 maj 2021

När du kommer...

En del saker tar tid
men förblir likväl overkliga
Andra blir luftslott eller hägringar

Ett fåtal fördjupas
blir med tiden självklara
Andra omvandlas och förtvinar

Men en sak begriper jag
det är jag smärtsamt medveten om
att när du håller om mig
då är jag där jag vill vara
då är allt annat helt betydelselöst

Då kan jag stå ut ännu en evighet
för att få komma dit igen
där, där jag är hel och prestigelös
helt närvarande i nuet
stark och skör
spröd men trygg

Där i din famn finns bara nuet
rädslor övervinns
trygghet erövras
tid skapas och förtärs i samma ögonblick
Nu blir sen
sen blir då
men vi står kvar...
- ArT 31 maj 2021



En av Jackson Brownes mest underbara sånger, här med Bonnie Raitt som gäst.

But everybody's gonna tell you it's not worth it
Everybody's gonna show you their own pain
You might try to find your way up around it
But the need for love will still remain
- Jackson Browne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar