lördag 5 juni 2021

Nytt med Caroline Wickberg

Caroline Wickberg gjorde för drygt tre år sen en EP, "I'm Not Mad", som kändes väldigt fräsch och rent ut sagt lite omtumlande. När de fem låtarna var slut efter drygt 23 minuter satt jag där helt tyst och undrade vad det var för krafter som drog iväg med mig... Du kan läsa mer här: Mystiskt och omtumlande med Caroline Wickberg.

Jag hade funderat på när denna begåvade musikskapare skulle följa upp med något mer nytt, då jag nyligen fick ett mejl, där hon berättade att ett helt nytt album, "Safe Word", kommer i september och innan dess släpps några singlar.



Den första singeln "Run" släpptes i förra veckan och Caroline skriver så här:

"Det är drivig rocklåt med en skör text, om att finna sig förslavad av något som liknar kärlek, men som i själva verket är ett försök att kontrollera någon som drar sig undan allt mer. Man inser att enda utvägen är att släppa taget".

"Run" låter spännande och jag ser definitivt fram emot att få höra mer från hennes "Safe Word". Hon berättar själv så här om skivan:

"Safe Word är ett möte mellan 70-talets amerikanska singersongwriters och 90-talets indierock och spåren går i vågor av mjuka melodier och distade väggar". Nu blir jag ännu mer nyfiken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar