torsdag 28 augusti 2014

Plakat utmed vägarna

När jag åkte hem idag såg jag att utmed vägarna fanns massvis med fula plakat här och där, en del liggande och andra ännu stående... Det är ju snart val...

Närgångna porträtt på Björklund och Lööv och jag undrar om någon väljer parti på grund av sådana intetsägande bilder...

En fp-skylt påstår att "betyg hjälper" och jag vet att det är precis tvärt emot... 9 miljarder plockas ut i vinst från privata välfärds-företag varje år. Det motsvarar 23000 undersköterskor eller 18000 lärare...! DE skulle kunna hjälpa mycket mer än att betygsätta unga människor i en verksamhet som de är tvingade att deltaga i...

I övrigt på affischerna mest "bättre hit och dit", "mer ditt och datt"... Det skulle ju faktiskt aldrig kunna stå raka motsatsen, alltså säger de egentligen ingenting...!

Mitt ibland alla politiska plakat fanns en extra stor skylt för en cirkus… Ibland kan det vara svårt att se nån skillnad...!



No, don't bother telling me
I can see it all for myself
- Rod Coombes i Strawbs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar