tisdag 5 augusti 2014

Knappt två veckor kvar...

... innan Catherine MacLellan's nya "Ravens Sun" äntligen släpps. Jag brinner av iver som ett litet barn på julafton...

Ända sen jag såg Catherine och gitarristen Chris Gauthier i London i höstas har jag längtat... Denna gång är det mer sparsmakat och nästan uteslutande Cat och Chris på tu man hand, men när det låtar så suveränt som när de två får till det, då behövs det inget mer...!


"Jack's Song" har de spelat live ett bra tag nu och så här fantastiskt låter det när Catherine tar ton och Chris Gauthier släpper loss på sin gitarr:


På Amazon kan man redan nu höra korta smakprov på alla elva låtarna. Klicka här !

Ett par recensioner:
The Raven’s Sun sheds light on Catherine MacLellan’s brighter days
'The Raven’s Song' by Catherine MacLellan - unassuming frankness and pure sincerity

Det lär komma fler superlativer här...


4 kommentarer:

  1. Fem år som bloggare, och jag har inte hittat hit förrän nu, märkligt nog. Här fanns det ju förträffligt många matnyttiga musiktips. Vettiga åsikter i övrigt verkar du ha i övrigt också. Hit lär jag återkomma. Hade alldeles missat att Rusby hade en ny skiva på gång, den ska kollas upp.
    (Har du hört Unthanks, förresten?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit, Johannes...! Hur gick det till?

      Det är sådana här positiva kommentarer som ger näring till fortsatt skrivande... Tack!

      Jodå.har hört lite med The Unthanks... Brittisk folkrock ligger mig fortfarande varmt om hjärtat...

      Radera
    2. Såhär i efterhand är jag inte helt säker på hur det gick till, faktiskt. Möjligen sökte jag svenskspråkiga träffar på Kate Rusby. Men kul att ha hittat hit, i alla fall.

      Radera