lördag 2 augusti 2014

5 år som bloggare...!!



Det är nu exakt fem år sen jag började blogga. Det var mest ämnat som ett försök att skriva ned för mig själv lite reflektioner kring den musik jag råkade lyssnade på just då.

5 år och 626 inlägg senare, 43 499 sidvyer med ett rekord på 203 besökare den 17 april i år, med beröm som värmt djupt inne från vänner, artister och okända, så rullar det på...

Bloggen har lagom till jubiléet fått ett litet ansiktslyft... Uppdaterad blogg-lista och bättre sökfunktioner kommer snart...

Den låt av Eric Andersen som gav mig namnet finns ovan i en lite modernare tolkning av alltid lika sympatiske John Gorka. Så här lät Eric Andersens andra inspelning 1966: (Den första kom också 1966, men den här med lite mer komp är något bättre, tycker jag... Den allra bästa versionen är en liveupptagning som finns på Erics LP "The Best Songs" från 1977).


For the voices drift up from below
As the walls they're being scaled
Yes, all of this, and more, my friend,
Your song shall not be failed.
So take off your thirsty boots
and stay for a while,
Your feet are hot and weary,
from a dusty mile
- Eric Andersen


Minns att jag hade tankar på att lista bästa album och bästa låtar, berätta om musiken under min uppväxt, lyfta fram obskyra favoriter som Dransfield och Scott Merritt. Nån gång ska jag väl hinna det med...?


1 kommentar:

  1. Alltid bra musik och fina tankar. Fortsätt 5 år till! Minst!

    SvaraRadera