fredag 15 september 2023

För mycket regn...

... leder lätt till översvämning och andra katastrofer... Liksom för lite regn också ställer till det och medför en massa elände...

Jag kommer hela tiden på allt fler låtar om regn och tänker att nu får jag snart sätta 'stopp'... Fast först måste jag avhandla några till...



Underbara duon 'Show of Hands', som ju faktiskt varit trio ganska ofta de senaste 10-15 åren, har nyligen beslutat att avsluta turnérandet i höst. Ett stort tomrum kommer därmed att uppstå i folkmusikens utbud i England. Om Phil Beer och Steve Knigtley fortsätter göra skivor och/eller turnéra som soloartister vet jag ännu inte...

"The Flood" gavs ut redan för 22 år sedan på albumet "Cold Frontier", men känns minst lika aktuell idag.

Några aspekter till på regn kommer de närmaste dagarna, sen lämnar jag regnandet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar