tisdag 28 juni 2022

Jodå, ibland så...

Det händer att artister jag gillar ställer upp i melodifestivalens gyttja... Lika obegripligt varje gång, men ibland så smyger sig någon riktigt bra låt in, det är ju oundvikligt...

Ändå förbryllas jag av att höra att Marketa Irglova var med i den isländska uttagningen. Hon kom inte med till det stora spektaklet, så 'no problem'...

Det visar sig, när jag forskat lite, att det var hennes barn som tyckte att hon borde vara med.

Marketa utvecklar det lite mer: I have been watching it every year since I moved to Iceland.
We enjoy it as a family, and look forward to it each year. My children have been asking me when I would participate with one of my songs, and well, it sounded like a nice idea. I have done very little here in Iceland, since most of my time and energy had gone into raising my three children the past 8 years, but now that my youngest one is 3, my husband and I are preparing a new full length record due in June and something like Söngvakeppnin is helping
me a lot in getting the word out there and creating a bit of a buzz.




När jag lyssnar på "Possible" så känns den väldigt malplacerad och så förstår jag varför den inte vann den isländska tävlingen: Den är ju bra...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar