tisdag 8 mars 2022

Låtar om krig och om fred ...

Jag tänkte sätta samman en Spotify-lista med fredssånger.... Upptäckte att det finns så väldigt många, så jag lade projektet på is... Upptäckte då att jag påbörjat en exakt likadan spellista för något år sedan och att jag då gav upp av samma skäl...

Men, av alla dessa sånger så finns det en låt som kristall-klart sammanfattar läget just nu:



We can love and we can sing
We can pray and we can dance
We can be kind and gentle and generous
We can smile at strangers, we can help a friend
We can play, we can invent
Try to make this world good again
All these things we do, but it seems there's a dark side running
And there's nothing so cruel one man won't do to another
- Steve Skaith


Vi måste försöka beskriva det vi upplever och kännner. På något sätt blir det då mer begripligt, eller i varje fall inte lika obegripligt...

1 kommentar:

  1. Jag fick en låt i flödet härom dagen som jag reagerade starkt på.

    Jag står här på ett torg - Sång Sofia Karlsson

    SvaraRadera