onsdag 9 februari 2022

Min recension på Jackson Brownes hemsida ...!



Jo, jag vet att jag har hävdat att de riktiga hjältarna placerar vi inte på piedestaler, utan de står på marken, mitt ibland oss... Det hindrar ju inte att jag känner mig hedrad och stolt när jag upptäcker att min recension av Jackson Brownes senaste skiva, "Downhill From Everywhere", finns utlagd på hans egen hemsida...!

Hade jag vetat det kunde jag ju gjort en översättning bland kommentarerna, så som jag gjort med flera andra artister. För visst har mina skriverier nämnts på t.ex. dessa artisters hemsidor: Morgan Erina, Scott Merritt, Eric Bazilian (The Hooters), Ken Dunn, Jim & Sam, Kevin O'Regan, Coast, Sid Griffin, Annika Fehling och några andra.

Åtskilliga fler har på Facebook kommenterat och länkat, t.ex. Iain Matthews, Tracey Browne, Catherine MacLellan, The Sea The Sea, Hope In High Water och The Pines. Samt från Sverige: FJK, Totte Bergström, West of Eden, Mikael Ramel, Caroline Wickberg, AFT, Engmans Kapell, Good Harvest och flera andra.

Men Jackson Browne tar priset... Det är STORT...!



2 kommentarer:

  1. Vilken fin ära för dig! Stort grattis det.
    Jag tycker du är fenomenal på att i ord förmedla känslan av musiken.
    Ha det fint.

    SvaraRadera