fredag 22 oktober 2021

Ett brev till sig själv



En gång fyllde jag på skoj i ett nördtest, där en av frågorna var om jag någonsin hade skickat ett mejl till mig själv. Vilket jag givetvis hade gjort. Flera gånger.

Sajten "The Big Issue" låter kända personer skriva ett brev till sitt yngre jag. En fullständigt briljant idé...! Det måste kännas stimulerande, antar jag, och om man tänker efter är ju ofta dikter och lyrik ett slags brev till sig själv.

Vad har livet faktiskt lärt mig? Vad inser jag nu som jag inte förstod då? Många hårt erövrade erfarenheter blev ju med tiden något som hjälpte mig vidare. Så kanske har jag något jag vill förmedla till de som kommer efter?

Jackson Browne har mycket klokt att dela med sig av i sitt "Letter to my younger self":
Läs här: "Jackson Browne: The best is always yet to come".

Han avslutar med "It is part of the design that you don’t learn things until later". Och det påminner mig om ett av mina favorit-citat:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar