tisdag 1 december 2020

Dag 1 - The Light Will Stay On

Advent har ju redan startat och jag ska även i år försöka att varje dag presentera någon låt: Något nytt, något ovanligt bra, eller bara något som jag råkar komma att tänka på...

Jag börjar med en låt som betyder oerhört mycket för mig: The Walkabouts "The Light Will Stay On", här i en liveupptagning från Tyskland 1996.



I go to sleep
Before the devil wakes
And I wake up
Before the angels take
All my worldly desires
All my yardsticks of fear
Hangin' down, Hangin' down

I go to sleep
Before the devil wakes
And I wake up
Before the angels take
All my secrets untold
All my motives unclear
Hangin' down in the fire
Burnin' them higher
Won't take them away from here
- Chris Eckman


Chris Eckmans ord skakar om hela min världsbild och Carla Torgerson sjunger så jag känner hur varje nervtråd i kroppen dallrar. Så dramatiskt och expressivt...!

Carla började för något år sen en insamling för att göra en andra solo-skiva, men det verkar ha runnit ut i sanden... Hennes varma stämma skulle vi behöva i dessa tider...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar