fredag 3 mars 2017

Musik som lyfter dig, oavsett...


Jag fick några frågor för ett tag sen:
- Vad lyssnar du på i de mörkaste stunderna?
- Finns det låtar som lyfter dig, oavsett orsak och känsla?

Jo, det finns några pålitliga, faktiskt flera...! Kanske de inte alltid lyfter mig, men de ger ett perspektiv och en förståelse som åtminstone skingrar orosmolnen...

Så, här är 10 av mina bästa "vänner" här i livet, några av de som spontant kommer upp:

Mats Klingström - "Man Borde"
Jackson Browne - "Alive In The World"
Michael Dinner – "Pale Fire"
Bruce Cockburn - "Pacing the Cage"
Tim Hardin – "Reason to Believe"
Sinead Lohan – "Everything Around Me Is Changing"
Christine Hellqvist – "När Sångerna Skriver Sig Själva"
Iain Matthews - "For Better or Worse"
Joni Mitchell - "Amelia"
Eric Andersen - "Thirsty Boots"

Det finns fler och säkert några som jag oförskämt inte kom att tänka på just nu.

Men dessa 10 kommer alltid att finnas där för mig att plocka fram vid behov...!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar