onsdag 11 januari 2017

Positiv påverkan och harmoni

Jag tyckte det var dags för lite positivare rubriker... Så åter tillbaka till det positiva, det förhoppningsfulla och det utvecklande. Oj, nu lät det ju nästan pretentiöst...

Hur som helst har jag upptäckt att den fantastiske Roddy Woomble knappt nämnts på min blogg, trots att jag ofta lyssnar på honom. Normalt är han sångare i Idlewild, betydligt tuffare och stökigare än det han gör som solo-artist. Men det som är viktigast är hans röst, så full av värme och djup, av klanger och harmoni, helt enkelt en väldigt sympatisk röst... Och det räcker långt!



"I Came In From The Mountain" kan jag höra hur ofta som helst, utan att tröttna...

My dreams would change over centuries
if I had a thousand lives to choose from
But we don't change
what we don't see
Because we affect each other endlessly

And I see between your eyes
Lines of language to be taken along
I came in from the mountain
- Roddy Woomble


Så vackert att allt positivt forsar in och dränker allt negativt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar