onsdag 31 augusti 2016

Att undvika stress...

Jag blir mer och mer stresskänslig och i jobbiga stunder blir det helt olidligt. När jag bokar biljetter på nätet och det kommer upp en notis om "att du har 3 minuter på dig att slutföra köpet"... Då sätter skakandet igång i full stryka...!

Å andra sidan upplever jag fler och fler situationer där jag är nästan helt symptomfri. När jag kopplar av utan att tänka, när jag andas och bara tar in intryck, är närvarande i nuet och känner harmoni omfamna mig...! Tala om befrielse...!

Nu gäller det att öka dessa tillfällen och minimera de som ställer till det...!

Natalie Merchant går ner till floden och hittar där sin harmoni, låter stress och oro flyta bort all världens väg...



Let the river take it all away
The mad pace, the hurry, the hurry
The troubles, the worries, the worries
Just let the river take them all away
Flow away, flow away
- Natalie Merchant


Visst finns det krafter som kan styra våra sinnen och öka livskvaliteten...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar