onsdag 1 april 2015

Knowing What I Know Now

Det sägs att man blir klokare med åren... Kanske det, men jag tror med det handlar mer om erfarenhet, om insikt att kunna skilja ut vad som verkligen är väsentligt.

Kanske det även är en del avtrubbning... Låter ju inget vidare, men det kanske inte är så illa? Det kanske är en förutsättning för att prioritera det som verkligen betyder något och inte rycka ut med stora katastrofvagnen för alla små incidenter...



Om jag hade vetat allt jag vet nu, då är det otaliga saker jag skulle gjort annorlunda, sådant jag skulle sagt och annnat jag skulle låtit bli att ha sagt...

Men kanske det just är krokarna utmed livets väg, sladdarna när man nästan hamnade i diket, och det därefter erövrade perspektivet som formar beredskap och ödmjukhet för allt oväntat som kommer hur vi än försöker slinka undan...

And the more I know
The less I understand
All the things I thought I'd figured out
I have to learn again
- Don Henley


Jo, visst är det så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar