tisdag 7 april 2015

Sveriges starkaste man



Så är då våren här och idag sattes sommardäcken på och jag minns när jag blev utsedd till "Sveriges starkaste man"...

För ungefär 10 år sedan fick jag inte loss några av muttrarna på aluminiumfälgarna på min Skoda och inte heller min granne lyckades rubba dem ur fläcken, så jag blev tvungen att åka till en däckfirma i stan och de satte på tryckluften... 3 muttrar satt dock envist kvar och efter tio minuter med 20 tons tryck gav de upp och enades om:
- Du MÅSTE vara "Sveriges starkaste man"...!!

Nog hade jag dragit åt muttrarna ordentligt, för när jag kom till den verkstad där jag brukar lämna bilen, då fick han, med lite hjälp av mig, borra upp muttrarna...!! Om jag minns rätt fick vi byta borr 9 gånger, när borren istället för muttern sprack. Först tre timmar senare stod vi där med en fälg som inte längre liknande en fälg samt resterna av tre bortborrade muttrar och nio spruckna metallborrar...

Mannen på verkstaden deklarerade att jag från och med nu inte fick byta mina däck själv...!
Så numera gör han det, eller så åker jag någon annanstans.

Minnet av att bli utsedd till "Sveriges starkaste man" falnar inte med åren. Men tiden går och idag fick jag faktiskt "pensionärsrabatt" trots att jag nästan har 6 år kvar att jobba...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar