måndag 5 januari 2015

Allt jag ville ha...

Finns det finare ögonblick i livet än när man blir berörd på djupet och känner en odiskutabel gemenskap med livet här och nu...?

För mig inträffar det bland annat när jag får höra en ny låt som griper tag i mig och för mig bort på vingar... När FJK i somras på Blidösund spelade Christer Jonassons "Allt Jag Ville Ha" var ett sådant ögonblick. Det var som om han smygtittat in i min själ och sjöng direkt ur mitt eget arkiv av hårt erövrade erfarenheter.



Jag blev ohejdat glad när jag fick se att "Allt Jag Ville Ha", inspelad på Big Ben i december, var upplagd på Facebook och nu även på You Tube. Det finns fler som upplever det som jag gör...

Stor poesi och stor musik skapas när du förmedlar något som lyssnaren direkt förknippar med sina egna upplevelser. Det som är viktigt i livet tar åter makten över alla måsten och bördor... De har inte en chans när en sån här låt dyker upp...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar