tisdag 11 februari 2014

Regn och rusk...!



Det regnar och snön är snart väck och jag längtar till våren igen. Men om det varit grått så är det nu mörkgrått, ruggigt fuktigt och jag huttrar och drar mig för att ens gå ut. På sommaren kan jag tycka att det är så fräscht att ta en promenad i regnet och den oerhört friska luften, men nu känns det olustigt bara att ta sig nerför backen för att hämta posten...

Inte alls så vackert som i videon ovan med Nitty Gritty Dirt Band, detta sällsynt sympatiska band, som kan få mig att tycka att kommersiell musik kan vara både läckert musikalisk och full av spelglädje och snitsiga arrangemang.

Bilen är så skit-skitig som den kan bli och borde tvättas omedelbums, men den skulle bli lika skitig efter bara en kilometer... Borde ändå tvättas, men det får nog vänta ett tag till...

Men håll ut, vi är i mitten av februari och snart är det vår och backen är full av blåsippor igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar