fredag 21 februari 2014

"Our River" - en dunderlåt av Lisa Lim

Ibland dyker det upp en ny låt som är så lysande perfekt att du inbillar dig att du måste ha hört den förut. Men icke... Lisa Lim är en ny bekantskap för mig och när jag kom till senare delen av hennes skiva blev jag stående och undrande. Så fantastiskt bra! Där fanns kraft, drag, lyster, spelglädje och det sitter "utav helsike".

När jag sökte på nätet fann jag att fler har upptäckt samma sak: Peter "Blewzzman" Lauro, blues-skribent på Mary4Music.com skriver så här exalterat: "I've listened to it so many times now and each time had me shaking my head in awe. Everything about this song is perfect: the inspiration; the lyrics; the way it's being sung; the way it's being performed; the heart pounding rhythm; the soothing and hymn like sounds of the organ; the angelic sounding backup vocals; and the fierce, yet spiritually influenced guitar leads. Unbelievable! This isn't just song of the year material, it's song of a lifetime caliber."

Här kan du höra hela "Our River":


"Please, Please Don't Go" och "Letter" är också riktigt, riktigt bra och hade stuckit ut på många andra skivor.. "Denial" är mer luftig och lite annorlunda.

I övrigt gör hon mest tung bluesrock med ylande gitarrsolon, inte det jag lyssnar på så ofta numera, men det låter oväntat bra och fräscht. Och det är minsann inga dåliga gitarrsolon hon klämmer fram på sin gura...:



Ännu en recension: Lisa Lim – Phenomenal Guitarist Shares Energetic Sophmore Album.

Och så en länk till hennes hemsida: Lisa Lim - Guitar axe slinger, singer, songwriter
.

1 kommentar: