söndag 1 december 2013

Sånger till en begravning

Sånger till en begravning - del 1: Jackson Browne - "The Road and The Sky" 1974


When we come to place where the road and the sky collide
Throw me over the edge and let my spirit glide
- Jackson Browne


Att döden kommer... Kan någon uttrycka det mer lyriskt än Jackson Browne? Jag har länge tänkt på att utsätta de som kommer på min begravning (Jag hoppas det dröjer och tänker göra vad jag kan för att det blir så...) för en massa bra musik, som säger det som bör sägas och som visar vad jag tänker om döden, och också om livet...

För jag tror allt hänger ihop, skulle lika väl kunnat kalla den här miniserien "Sånger om att leva" eller "Reflektioner om livet".

Så Jackson Browne får ange tonen med denna rockiga skapelse med David Lindley på sin oefterhärmliga lap-steel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar