onsdag 28 oktober 2020

Mörkret



Jag har ett speciellt förhållande till mörkret. Jag måste erkänna att jag faktiskt gillar mörkret...! Åtminstone i lagom stora doser.

I mörkret kan jag finna det lugn och den fridfullhet som jag annars kan ha svårt att fånga in.
I mörkret ser jag ofta lösningar som jag inte finner i det stressiga dagsljuset. Att promenera i mörkret kan vara som att knyta ihop tillvaron och plötsligt se positiva sammanhang... Som en rejäl dos av mindfulness. Som en oas av helande insikter och ett välförtjänt lugn.

Visst skulle jag föredra att det var ljust lite längre på dagarna. Visst är det trist att vi kryper in i våra hus när mörkret kommer. Men jag tycker det är värre att allt är så grått när det är "ljust". Det påverkar mitt sinne mycket mer än mörkret. För mörkret ger mig lugn och harmoni...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar