fredag 2 oktober 2020

En sjuk president

The dollar went down
and the President's sick
Who's in charge, now?
I don't know, take your pick.
A new disease every day and the old ones are coming back
Things are looking kind of gray, like they're going to black
---
It's been a hard day on the planet
How much is it all worth?
It's getting harder to understand it
Things are tough all over on earth.
- Loudon Wainwright III


När jag i morse fick höra nyheten om att Trump blivit smittad av Corona-viruset, då kunde jag inte låta bli att dra lite på smilbanden. Inte för att jag önskar någon riktig olycka, men Trump... Han kan gärna få ta sin del av skiten...!

Loudon Wainwrigths "Hard Day on the Planet" känns plötsligt hyper-aktuell igen. Observera att texten ovan är den korrekta, en felaktig har spridit sig på nätet och det visar hur lätt något fel blir det som alla tror är "rätt". Ovanstående inspelning är en ny version för mig och det hörs tydigt att det ska vara "sick" på rad två och inte något annat...! Så det så! En otroligt bra låt är det hur som helst...!

Jag inser givetvis att önska livet ur Trump inte är någon bra lösning på problemet med korkade missnöjespartier. Det finns fler dumskallar redo att ta över. Men, i sin tur, ska man hitta någon lika korkad och empatilös person, då får man nog leta väldigt noga...

Om jag minns rätt sa väl Trump tidigt i våras något om att hans pengar var viktigare än alla männsikors hälsa... Nu lär han väl få inse att inte ens hans stålar kan köpa honom bättre hälsa. Men det lär han väl aldrig erkänna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar