fredag 27 juli 2018

Visst är det härligt med ny musik...

Jag håller på och sorterar några skivor som hamnat i högar och några få blir även lyssnade på.

"Antigone Rising", en grupp med fem unga tjejer, får mig att haja till: Häftigt och expressivt spel, varierade arrangemang, det svänger ordentligt, det sjungs med både krydda och intensitet. Snyggt producerat, trots att det är inspelat live... Hur kunde de misslyckas med att få en större framgång...?

Jag tror att jag plockade på mig skivan riktigt billigt och måste ha tyckt att de hade ett häftigt namn. Sen har den blivit liggande utan att spelas. Surprise Surprise!!


Visst är det roligt med ny musik...! Känslan när man, helt utan förväntningar, snubblar på en
ny musikupplevelse...! Nya upptäckter som griper tag om ditt hjärta, värmer ditt sinne eller får dina ben att skutta omkring som en yster fjortonåring...



Jag läste i tidningen att personer över 33 helt slutar att söka ny musik, enligt en undersökning. 60 procent av de tillfrågade avslöjade att de befann sig i ett slags musikaliskt ekorrhjul, där de föredrog att lyssna på samma låtar om och om igen. 25 procent uppgav också att det inte var särskilt troligt att de skulle lyssna på låtar utanför den musikaliska genre de gillade mest.

Om det är så, och om du och jag är levande undantag, då lever nästan alla medelålders och alla äldre i ett kulturellt vakuum...! Riktigt illa...!!

Läs mer här:
Därför slutar du lyssna på ny musik efter 30 - Artikel i tidningen 'Må Bra'.


2 kommentarer:

  1. Väldigt bra. Har lyssnat på flera låtar på Youtube nu. Min smak!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter väldigt fräscht i mina öron... Gillar deras sound!

      Radera