söndag 2 november 2014

Möten - vad gör dem bra eller omöjliga?

Jag har gått i skolan eller utbildat mig i 19 år. Åtskilliga föreläsningar och genomgångar har jag fått kämpa för att inte somna. Ibland har jag kunnat ta gift på att klockan måste närma sig fyra när jag gått ut på rast vid halv 10...

Sen finns de få, men minnesvärda, föreläsningar när man inte ens märker att tiden går, inga hårda och obekväma stolar känns det minsta och man spetsar öronen för att inte missa något. Härligt!!

En sådan såg jag nyligen för tredje gången: Gillis Herlitz talar om kulturmöten, om hur vi sätter etiketter och om ... hur vi möts eller inte möts, helt enkelt. 52 minuter med många tänkvärda tankar och nya infallsvinklar, och dessutom framfört med glädje och glimten i ögat. Ibland så vansinnigt roligt och alla 52 minuter är utan minsta tvivel väl värda att höra:
Att möta det som är annorlunda

Du som jobbar med människor eller är det minsta intresserad av hur vi funkar i mötet med andra: Missa inte...!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar