fredag 22 mars 2013

Längtan efter våren



Nu längtar jag efter vårens ankomst...! Nu får det räcka med snö och kyla, nu vill jag ha vårblommor, knoppar på träd och buskar, skir grönska på gång i alla vrår, ljumma vindar, känslan av att naturen tar fart igen, trots allt...

The light's returning, the work is in hand
All the cynics have vanished from where we stand
All the chances wasted are drawing me near
And all around there's new life rising from the winter fields
- Calum & Rory Macdonald


Nu vill jag ha fotbollsallsvenskan med massvis av DIF-segrar, jag vill se Tibbling dribbla av alla vänsterbackar så att de famlar upp på läktaren, jag vill se Adde springa in några mål som i fornstora dar, glädjas åt Stadions gröna matta en sista vår...

Jag vill känna engagemang och tillit när jag öppnar ögonen på morgonen, jag vill planera och drömma, beröra och beröras, känna att det äntligen är medvind igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar