lördag 16 februari 2013

Skåpmålarmusik del 7: Eva Hillered



Skiva 7: Eva Hillered - "Heaven and Hill" från 2011

Jag har ett par gamla skivor med Eva Hillered som jag minns som lovande och bra, men det var länge sen och när hon sjöng på svenska. Så jag hade en del förhoppningar när "Heaven and Hill" dök upp för några veckor sen. Första intrycket var 'ok', men efter några lyssningar började en imponerande skiva växa fram: Starka sånger med imponerande bredd och kvalitet rakt igenom. Inledande "Singing Tree" fånger direkt intresset med sin udda gitarrslinga.

En del arrangemang var jag lite tveksam till i början, men nu älskar jag dem. "In The Circle" har vuxit till en riktig pärla och jag vill spela den gång på gång, men det kommer ju mer...
"Stars on the Snow" är så dystert vacker och "Kiss the Wind" känns redan som en klassiker.
"Under the Stars" är en värdig avslutning på en mycket stark skiva. Utgiven redan 2011 och det är oförskämt att något så här bra fått så lite uppmärksamhet...

Men i morgon står det spaltmeter om nån festival på TV med dussinmusik utan särprägel och utan ärlig uppriktighet. Eva har på sin blogg tyckt till om den orättvisa musikvärlden. Läs här !

Eva Hillered känns redan som en vän när jag läser detta och sen hör att hon älskar träd...

Fler länkar:
Eva Hillereds hemsida - Vet inte varför det inte går att komma till shopen...
Hemifrån - Evas representant här hemma i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar